
Denk mee over Houten Hub: tijdelijk wonen en werken in Houten-Oost
Houten-Oost biedt mogelijkheden voor huisvesting van woningzoekenden, asielzoekers en een aantal maatschappelijke organisaties. Hiermee wil de gemeente tijdelijk voorzien in het grote tekort aan woningen en opvangplekken.
Initiatiefnemers
De initiatiefnemers van het plan zijn:
-gemeente Houten
-Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA)
-woningcorporatie Woonin (voorheen Viveste)
Het plan
- Huisvesten van drie maatschappelijke organisaties
- Huisvesten van 150 voornamelijk Houtense woningzoekenden in flexwoningen
- Huisvesten van 175 voornamelijk statushouders mogelijk aangevuld met asielzoekers
- Tijdelijk gebruik voor maximaal 15 jaar.
Het uitwerken van een plan doen we samen met omwonenden, omliggende bedrijven en andere belangstellenden en betrokkenen..
Wil je op de hoogte blijven?
Fases
Reacties verwerken en terugkoppelen meedenken
Na het Rondetafelgesprek (RTG) van 30-11 besloot het college van burgemeester en wethouders even pas op de plaats te maken. Het voorstel dat op 12 december besproken zou worden, is van de agenda gehaald. Afgesproken is dat het college een brief gaat sturen over de volgende stap.
De gemeenteraad heeft op 19 maart 2024 een brief van het college ontvangen. Daarin staat wat er tot nu is gebeurd, het participatieproces met conclusies en reflecties en het voorstel om een volgende stap te zetten. Op basis hiervan heeft het college van burgemeester en wethouders op 18 april een raadsvoorstel openbaar gemaakt. Zie ook het nieuwsbericht hierover.
Op 23 mei is er een informatieronde van de gemeenteraad in de vorm van een rondetafelgesprek (RTG). Hier kunnen belanghebbenden/inwoners inspreken. Aanmelden hier kan via www.houten.nl/spreekrecht. De gemeenteraad bespreekt het voorstel in zijn vergadering van 13 juni a.s.
Op www.houten.nl/houtenhub vind je onder andere het laatste nieuws. Veel antwoorden op vragen vind je hier.
Wil je in het vervolg op de hoogte blijven?
